Bateriku.com

Tawaran insuran khas B40 bersama Allianz

Berdasarkan statisik dari portal berita negara NST Malaysia, kini terdapat lebih kurang 580,00 isi rumah M40 yang telah beralih kepda kategori B40 pada tahun 2021. Perdana Menteri Negara, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob juga berkata bahawa golongan ini meliputi sebanyak dua puluh peratus dari golongan pendapat rendah di Malaysia.

Walaupon negara telah beralih ke fasa endemik dan hampir kesemua sektor dan syarikat telah mula beroperasi seperti biasa, kesan dari pemotongan gaji, pemberhentian kerja dan juga kekangan sara hidup yang dilalui oleh masyarakat dalam tempoh dua tahun menempuhi pandemik covid-19 masih lagi dirasai.

Demi membantu rakyat Malaysia yang sedang melalui fasa pemulihan dari segi pendapatan dan simpanan, syarikat Allianz Insurance Malaysia telah mewujudkan sebuah bantuan insuran bagi golongan kategori B40 yang dikenali sebagai Perlindungan Tenang Voucher (PTV) atau Allianz PerlindunganKU. Pelan insuranPTV yang diberikan adalaha bernilai sebanyak RM75 dan merupakan bayaran bai insuran akuan premium.

Soalan Lazim

Perlukan maklumat lanjut? Semak soalan paling biasa mengenai insurans.

01. Saya daftar terlalu lambat?

Anda tidak perlu risau kerana tidak kira bila tarikh anda mendaftar asalkan ia sebelum 31 Disember 2022, penyerahan pendaftaran anda akan masih diterima bagi pengesahan dan juga pemeriksaan kelayakan.

02. Nilai premium satu tahun bernilai RM75?

Baucar premium yang bernilai RM75 untuk satu tahun ini dibiayai penuh oleh Bank Negara Malaysia sebagai salah satu usaha bagi membantu masyarakat.

03. Kadar maksima nilai insurans PTV?

Sebanyak RM25,000 akan diberikan kepada pendaftar yang layak, tertakluk kepada kematian atau kehilangan upaya kekal.

04. Pakej percuma covid-19

Dapatkan pakej percuma covid-19 yang bernilai sebanyak RM10,000 bagi kematian atau pun kesan sampingan vaksinasi Covid-19 dan juga ansuran RM50 sehari di hospital kerajaan akibat covid-19.

 

Dilancarkan pada September 2021
– Memberi bantuan insuran bagi segmen golongan B40
– Meringan beban kewangan kepada B40 yang terlibat di dalam kecederaan dan kemalangan.


Pemberian baucar insuran
– Pelan premium insuran Allianz satu tahun yang bernilai RM75
– Nilai dibayai oleh Bank Negara bagi membantu rakyat Malaysia di ambang pandemik

05. Bagaimana untuk mendapatkan pautan perlindungan tengang (PTV)?

Anda boleh klik di pautan ini bagi melakukan penyerahan makluman diri anda.

06. Bolehkan saya tujukan pautan ini kepada rakan dan keluarga?

Amatlah disyorkan untuk anda kongsikan pautan ini dan bersama mendapatkan insuran (PTV) bagi meringankan beban di saat kita melalui fasa endemik ini bersama.

07. Dapatkan voucher rm10 bagi setiap pembaharuan insuran kenderaan anda bersama bateriku.com

Pelanggan berpeluang untuk mendapat diskaun RM10 bagi pembelian bateri bersama Bateriku.com dan juga diskaun 3% untuk pembaharuan insuran! Ingat bahawa keselamatan anda juga menjadi perhatian kami dan kami menggalakkan anda memperbaharui insurans anda sebelum keluar untuk pemanduan harian atau perjalanan percutian anda! Ketahui lebih lanjut di – bateriku.com/insurans

 

Ketahui lebih lanjut mengenai ekosistem Bateriku.com di www.bateriku.com hari ini!

Like the story? Share it

Random Image